sobota, 14 marca 2015

pasztet z soczewicy wg przepisu Izy

Ostatnio na kursie żywienia jedna z koleżanek przyniosła do spróbowania pasztet z soczewicy ... był tak pyszny, że postanowiłam zrobić go w domu!
100_8708
Robi się go chwila moment ... no może lekko przesadzam, ale w każdym razie jest prosty w przygotowaniu. Najdłużej czasu zajmuje ugotowanie soczewicy - zielona soczewica potrzebuje około 35-40 minut. Trzeba jednak w ostatniej fazie gotowania uważać i mieszać ją cały czas, bo potrafi przywierać do garnka.
Składniki:
  • 1 szklanka zielonej soczewicy
  • 1 szklanka czerwonej soczewicy
  • 5 szt. pieczarek (ja je pominęłam i zastąpiłam suszonymi pomidorami)
  • duża cebula
  • 1 marchewka
  • 3 ząbki czosnku
  • 4 jajka
  • sos sojowy
  • olej rzepakowy
  • łyżka masła klarowanego (ja osobiście je pominęłam)
  • przyprawy - imbir, lubczyk wraz z majerankiem, estragon, bazylia, pieprz, papryka słodka i ostra, kurkuma
Wykonanie:
  • ugotować soczewicę w 4 szklankach wody z odrobiną soli i tłuszczu wraz ze starą marchewką. Zielona soczewica jak już pisałam potrzebuje około 35 minut - trzeba sprawdzać jej miękkość w trakcie gotowania.
  • zeszklić pokrojoną cebulę dodając starte na tarce jarzynowej pieczarki
  • po ostudzeniu soczewicy dodać resztę składników i zblendować na niezbyt gładką masę. Jeśli zbyt gęsta dla blendera można dodać odrobinę wody.
  • wyłożyć do blachy i wstawić do piekarnika na ok. 45 minut w temp. 160 stopni
  • wyjmować z blachy po całkowitym ostudzeniu.
Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz