niedziela, 22 lutego 2015

brownie z kaszy jaglanej

Nie lubię jak coś mi się w kuchni marnuję, a że została mi ugotowana kasza jaglana postanowiłam przerobić ją na ciasto do kawy na niedzielę :)
20150222_115300
Gdyby ktoś chciał wypróbować w domu, poniżej podaję przepis
  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • 3 jajka
  • szklana mleka (może być roślinne) lub w wersji niedietetycznej 1/2 szklanki śmietany 30-36%
  • 50 ml oleju
  • pół szklanki kakao
  •  1/2 szklanki cukru (można spokojnie zastąpić stewią, ksylitolem lub miodem - ja użyłam nie co ponad 1/4 szklanki ksylitolu - trzeba posmakować czy jest wystarczająco słodkie)
  • ekstrakt waniliowy
  • migdały, orzechy włoskie lub kto co lubi (ja dodałam słupki migdałów)
Wszystkie składniki po za orzechami ze sobą miksujemy na gładką masę. Dodajemy orzechy, bakalie - wszystko to co pasuje do mocno czekoladowego w smaku ciasta :)
Wylewamy na blachę 20x30 cm wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160 C na 45 minut. Aby ciasto było jeszcze bardziej czekoladowe przed upieczeniem oprószyłam startą gorzką czekoladą 80% kakao ;)
Ciasto zostawiam na noc w piekarniku aż całkiem wystygnie i rano jest idealne :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz