czwartek, 8 stycznia 2015

roślinne ciasta ... czyli inny sposób na cieciorkę i fasolę ;)

Jak już wcześniej pisałam tutaj uwielbiam różnego rodzaju ciasta i ciasteczka!
A ponieważ od pół roku jestem pod opieka dietetyka to trochę głupio by było objadać się słodyczami ;) więc znalazłam sposób na połączenie i ciast i odchudzania.
W jaki sposób? Do pieczenia za miast białego cukru używam ksylitolu lub miodu, za miast mąki używam fasoli lub cieciorki. Tak, tak fasoli :)

Pomysł na ciasto z fasoli podsunęła mi koleżanka z pracy opowiadając jakie to dobre jadła u znajomych. Nie wiele myśląc zaczęłam szukać przepisów, próbować i dopracowywać tak aby pasowały mi :)

I tak o to wyczarowałam babeczki z cieciorki z nutą cynamonu i czekoladowe ciasto z fasoli!
Zdjęcia słodkości można zobaczyć tutaj :)

Babeczki z cieciorki (12 szt)

Składniki:
- puszka ciecierzycy
- 1 dojrzały banan
- 3 jaja kurze
- mąka kukurydziana lub otręby żytnie (3 łyżki)
- miód lub ksylitol (1-2 łyżki)
- cynamon (1 łyżeczka)
- proszek do pieczenia (2 łyżeczki)

Sposób przygotowania:

Ciecierzycę odsączyć z zalewy, a następnie zmiksować z bananem, jajkami, mąką, cynamonem, miodem i proszkiem do pieczenia. Masę przełożyć do sylikonowych foremek. Piec około 20- 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Jeśli chcę zrobić więcej babeczek to zwiększam ilość cieciorki do 2 puszek i biorę 2 banany do tego 4 jajka i 2 spore łyżki miodu. 

Czekoladowe ciasto z fasoli

Składniki:
-  2 puszki czerwonej fasoli
- 2 łyżki miodu
- 2 dojrzałe banany
- garść suszonej żurawiny
- 4 jajka
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżka oleju rzepakowego lub Carotino
- 4 łyżki odtłuszczonego kakao

Sposób przyrządzania:
Fasolę odsączamy z zalewy i dokładnie przepłukujemy. Miksujemy z 4 jajkami i bananami (masa nie musi być gładka). Następnie dodajemy resztę składników i mieszamy. Powstałą masę przekładamy do niewielkiej formy keksowej (wysmarowanej delikatnie olejem i oprószonej bułką tartą lub mąką). Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 40-50 minut.

 Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz